tirsdag den 1. januar 2013

Gode intentioner

Helt uundgåeligt kommer her

JANUAR-FORSÆTTERNE:

* Lægge månedsbudget (aaaaa-hahahaha, Seriøst? Åbenbart...Oh  kval. Skal af med en trilliard kr. til familiens årsforsikringer - også bilforsikringerne - her til den 1. Fandme noget pis. Man gider jo ikke engang få brug for de ydelser man betaler for, hvis I forstår hvad jeg mener....)

* Sige "Vent, mor skal lige..." 155 gange mindre end sidste januar måned (mest fordi den 3-årige på det seneste har optrappet sin mangel på tolerance overfor udsættelse af egne behov (undtagen når vi har gæster) og den 5-ethalvtårige fatter bare ikke begrebet "vente" udover når han er nødt til at vente på at far kommer hjem...... Så jeg har sat mig for at jeg denne måned istedet mindst 255 gange skal råbe "MEN SÅ KLAP DOG LIGE HESTEN OG VENT, BARN!......").

* Løbe mindst 2 gange....(kræver ikke videre parantes-udpensling, blev der sagt).

* Altid lægge børns og egne klude plads på hylderne når det er brugt&stadig rimelig rent (aaaaaaaa-hahahahaha).

* Bage mindst 18 forskellige slags brød og kager i vores nye ovn (den gamle var sennepsfarvet, fra 70'erne og man kunne til sidst kun lune børnenes sokker i den. Hvis man havde tid at vente 2 en halv time på resultatet. Den nye ligner til sammenligning en af Nasas seneste opfindelser. Og går fra 0 til 200 grader på den tid det tager at råbe "Surdej!". Meget stort køkkenkulturchok for fam. Kaffekværner, egtl.).

* ...... Tage ovenstående punkter helt kolossalt alvorligt.

* Få overblik over drengens (special-)skolemæssige fremtid. Han fylder 6 til februar og kan desværre ikke gå rundt for evigt og have det som blommen i et æg ude i den kommunale med sin støttepædagog (den engel). Så må sporenstregs hitte ud af hvor han kan fortsætte med at have det som blommen i et æg. Har aftaler rundt omkring hvor jeg skal se om han vil kunne trives og få den fornødne støtte, omsorg og træning. Er helt hysterisk skeptisk på forhånd. Af mange årsager. Det kan være jeg udpensler det nærmere i et andet indlæg.

* Så kan jeg ikke finde på mere. Resten kører jo også bare af sig selv...............................................

GODT BAGNYTÅR

2 kommentarer:

  1. Uh, de nytårs forsæt!!! Dem har jeg da lige glemt i år i kampens hede eller hvad det nu lige var.... Nå, men så skal jeg ikke stresse over ikke at leve op til dem!! Det er vel også et forsæt eller hva'?

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Men læg mærke til det kun er JANUAR-forsætter... ;o) - Som om man kan holde noget hele året.

      Slet