tirsdag den 8. januar 2013

Dagens......

........oppere:

1: Tog drengen med i bilen og kørte de 55 km ned til momse (i Stege på Møn) her til formiddag. Alene turen var outstanding fordi han sad deromme på bagsædet og snakkede og kommenterede det meste af vejen: "Mas-il!" (=lastbil)  ... "En TIL mas-il!"  ..."Bus!"  ... "Opababbe" (=opadbakke)  ... der er mange op- og nedadbakker på ruten..... "Se Daniel nu kan vi se vandet"  (Daniel:) "Se mandet. Oppå boon" (=op på broen). "Se mor! Minølle" (=vindmølle). Og så ca. hvert kvarter: "Ned 'søge mormor" (mig:) "Jaaa det er rigtigt skat. Vi skal ned til mormor. Så bliver hun glad!" (Daniel:) "Hun glaaad. Ned 'søge mormor. Hun glaad".... "Mormor AV-AV. AAAV-av-av!" (mens han viser sit ben og holder om det oppe under knæet.... Han husker nemlig at hun boede 14 dage hos os i midten/slutn. af november efter knæoperation... HAHA - hver gang siden når han har snakket i tlf. med hende: "AV-AAAAV" - vise ben....)

2: Da vi kørte hjem freakede jeg ikke helt ud over ubestemmeligt symbol der lyste på instrumentbrættet. Jeg ringede naturligvis til C (mens vi alligevel holdt stille på broen pga. vejarbejde): "Er det batteriet tror du?"  C: "Nej det er motoren!". Mig: "Nej det er batteriet, tror jeg" (for jeg gad ikke rigtigt at motoren skulle fejle noget. Og hvis det var batteriet ville der vel ikke ske andet end at vi stille og roligt ville stoppe med at køre på et tidspunkt....). C: ".........!"  Mig: "HRØMM! Nå jeg tager lige et billede og sender til dig". C: "........!"

........


Efter foto-send:

Mig: "Er det så batteriet?" C: "Nej det er motoren!" Mig: ".......!!!"  C: ".....-  Ellers ligger manualen i handskerummet!". Mig:(#¤%##¤&&%*####stjernef....#cking...*§!!) "Okay jeg holder nok lige ind om lidt igen så. Hej!"
C: "Okay, He-".¤afbrudt..

...Holde ind, bladre, HA! "Her er det Daniel! Og det er IKKE motoren! Så ringer vi lige til far igen." Daniel: "Seee bijar!" (=biler. Der susede udenom os). Mig: "Så kan vi køre lige om lidt, skat." Daniel: "BUS. BUUUS!" (der susede udenom os). Mig: "Og det er nemlig IKKE motoren!" Daniel: "Hjem og hen' Nærne, børnehaouw" (=hjem og hente Lærke i børnehaven).
FOR DET VAR NEMLIG IKKØØØE MOTOREN. FOR DET VAR DET IKKEEEE! Optur. Og hjemtur.

....Vil I vide hvad det så var? Noget med bilens elektroniske kredsløb. Tror jeg nok. Symbolet lyser ihvertfald ikke længere. Det stoppede det med da jeg transporterede lillesøster til gymnastik. Det stakkels køretøj tør sgu nok ikke brokke sig når hun er med ombord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar