tirsdag den 11. december 2012

Sokke-eventyret

Ting jeg allerede har lært som førstegangs"2-julesokker-med-hver-en-lille-NON-FOOD-ting-i-hver dag-i-december-frem-tilogmed-den-fireogtyvende"-leverandør (og hvor vi siger at nissen har A-nøgle til alle huse her i landet):

1: Man køber ikke noget der larmer ( jeg havde glemt at  det jo for fanden er tidligt om MORGENEN  de små barnehænder graver fangsten frem fra sokkedybet. Fedt at jeg så står om aftenen og til morgendagens gaver kan vælge mellem plasticmicrofon med stemmeforvrænger og en fløjte der skal sige som en fugl når man puster i den men mest af alt lyder som signalet for dør-luk i S-togene - bare med langt flere decibel).

2: Man køber heller ikke noget man selv er nødt til at hjælpe med (puslespil med 20 brikker er sgu lige i overkanten kl. halv syv om morgenen).

3: Man elsker at finde ting om aftenen til morgendagens sokkefangst (trods det at man bander samme fangst langt væk næste dag efter barnet har raget den til sig) og kan bruge rystende lang tid på at udvælge lige de 2 rette tingester, "nissen har været med henover natten mens I sov, lillebørn".

4: Læg mærke til jeg skriver "barnet" i punkt 3 og ikke "børnene". For det er en ting mere jeg har lært: Man sætter ikke 2 sokker op så tæt på hinanden at Den Lille Selvkørende Tromlefis HVER morgen slipper afsted med at grabse begge nissegaver frem i lyset. Næste år (eller imorgen - hvis jeg når det) firer jeg dælme den 5-ethalvtåriges sok HELT op i  loftet (og så må jeg jo bare løfte ham).

5: Det er åbenbart ikke cool at få pixibøger om morgenen.

6: Det er faktisk skide sjovt at gå på jagt efter små dingenoter til en 30-krone MAX!

7: Der er noget ganske beroligende over dette lille ekstra morgenritual med barn der hiver dimser op af sokker (kan ret godt med faste rutiner om morgenen nemlig. For så skal jeg ikke tænke så meget).

8: Nogle af dimserne fra nissen kan den 5-ethalvtårige faktisk også begejstres over, har jeg bidt mærke i.

9: JEG SKAL SÅ MEGET HAVE HÆNGT DET ANDET BARNS SOK HELT DEROP HVOR DET ENE BARN IKKE KAN NÅ OM SÅ HUN SÆTTER SIN LILLE RØDE SKAMMEL OVENPÅ LÆNESTOLEN OVENPÅ SOFAEN!

10: Åh for fanden, man vil jo i grunden bare strække sig langt for at give sine unger en lille sjov oplevelse hver morgen. Elsker jo det småkravl!

2 kommentarer:

  1. Blev lige mindet om, hvor GLAD jeg er for adventsgaver (og jeg har endda kun ét barn) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man går selv en smule i barndom over sådan noget gavestads, ik'? :)

      Slet