onsdag den 22. august 2012

Jeg var i god tid men SÅ!

Så skulle jeg skrive denne her sang. Til min brors svigermoders 60-årsdag.

Intet problem, jeg fik forespørgslen i god tid og skrev et vers her og to vers der henover de næste par måneder.

Meget hyggeligt faktisk. Og vupti flere dage før deadline var sangen fiks og færdig og skulle da bare lige kastes op på et worddokument.


MEN

Så foregår resten af processen således ( i nogenlunde kronologisk rækkefølge):

Jeg åbner et word-2010 dokument (ligesom de andre trillioner gange jeg skal skrive noget til print og det er foregået som det skulle - og man har jo købt office-pakken for længe siden og alt det dér trivielle krims-krams).

Jeg skriver. Lige overskriften og de første par vers. Så gemmer jeg i min sirlige Dorte-mappe under dokumenter.

Så åbner jeg det igen lidt senere og skal til at skrive de næste par vers ind.

Så beder programmet mig indtaste min 25 cifre (25? Hvorfor ikke 40? Eller 50?) lange produktnøgle-kode.

Jaja - man bliver bedt om så meget nu omstunder så naturligvis vælger jeg "ignorér" og kommer ind i mit dokument.

Så kan jeg ikke få lov at skrive videre.

Så bander jeg lidt og forsøger at gemme og åbne.

Der sker det samme.

Så bander jeg lidt mere og tjekker at jeg for fanden HAR åbnet et 2010-dokument (og ikke et 2007-dokument. For helved). Nå tjek tjek og dobbelt-tjek det har jeg SÅ HVAD ER PROBLEMET???!!

-råber jeg. Og ringer til nogen (det gør man jo, ikke? Først 1: Ignorér. 2: Band og svovl. 3: Prøv forfra på nøjagtig samme måde for det er da helt sikkert ikke en mulighed at forsøge sig med en ny metode. 3: Band, svovl OG råb. 4: Ring til nogen. Det er den gængse pc-problemløsnings-skabelon jeg kører efter ihvertfald).

"Nogen" siger så: "Hm mærkeligt. Prøv at gøre som der bliver sagt (=find den 25 cifre (!!!...#¤##) lange produktnøgle, som forefindes et sted på noget emballage)."

Jep. Right. Noget dæmrer imidlertid for findes den s#t#ns kode egtl. ikke i bunden af pc'en? ...Rode vende.. JO SGU HÆ! HÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆ. NU SKAL JEG FANDME GI' DIG KODE (buldrer man så til computeren, for man er nået dertil hvor man svarer den igen. Skide konstruktiv adfærd)

Tastetastetaste..... tastetastetastetastetaste.....(det er jo for pokker ikke en 4-cifret bandit vi har gang i vel?)..tastetaste-TAST! SÅ!

"Du har indtastet en forkert produktnøgle. Prøv igen eller se om det er den rigtige kode du har indtastet"

Det siger den bare fordi den ved at man ved at det ikke vil gøre ondt på en skærm at man stikker den en lussing.

Well. Ved du hvad? Vi prøver igen:

Tastetastetaste..... tastetastetastetastetaste.....(det er jo for pokker ikke en 4-cifret bandit vi har gang i vel?)..tastetaste-TAST! SÅ!

"Du har indtastet en forkert produktnøgle. Prøv igen eller se om det er den rigtige kode du har indtastet"

Det siger den så fordi den er et svin.

Nå - ring til nogen, vol. 2 (efter band, svovl osv...):

"Nogen": Nåh nej vi fik en NY produktnøgle dengang vi købte office-pakken. Den ligger i en af de der kasser.

Lede rode grave HA! FUNDET! PÅ UNDER EN HALV TIME! NU skal den få kam til sit hår.......:

Tastetastetaste..... tastetastetastetastetaste.....(det er jo for pokker ikke en 4-cifret bandit vi har gang i vel?)..tastetaste-TAST! SÅ!

"Du har indtastet en forkert produktnøgle. Prøv igen eller se om det er den rigtige kode du har indtastet"

........

Gider ikke længere kommentere på psykopat-pc's opførsel.

Nøjes med at bande og svovle og råbe og ringe til nogen, vol. 3:

"Nogen": Så brug dog MIN pc!



??........

.....- Hvad helved er det for noget at sige? Komme dér med en uventet & brugbar løsning lige midt i min total-svælgen i forargelse, oprømthed og selvynk over udueligt elektronik-skrammel hvor jeg har prøvet ALT, AAAALT simpelthen og alligevel hjælper intet og hvad HAAAAAR jeg dog gjort for at alting skal drille sådan!

Nuvel. Man kan vel forsøge at afprøve "nogens" idé. Også kun fordi jeg står og har en deadline så.

Hm.

Åbne ny pc, skrive nye koder, træde ind i ukendt land (uha uha, det tastatur ligner da godt nok ikke noget JEG har prøvet før osv. Man må jo opretholde en vis grad af den i forvejen oppiskede panikstemning).

Nå hm. Skrive, skrive, GEMME! Åbne igen. Hvad? Det virker. Heldigt. Ihvertfald. At jeg lige havde en ekstra pc ved hånden. Række tunge af min egen pc. TAG DÉN, DU! Se hvad mor kan. Leve uden dig! Haha-haaaaa. Åha det kører bare. Skrive taste skrive. Må overveje at blive it-konsulent. Skrive taste skrive. Sådan som jeg bare finder løsninger. Skrive taste......




Ingen kommentarer:

Send en kommentar