onsdag den 18. juli 2012

Ønsker, unplugged...

Det er lige omkring min fødselsdag og her er mine ønsker (for ja gu' skal man stikke folk en ønskeseddel. Gerne suppleret med en ønsker-ikke-seddel. For kan man få for mange tørklæder og Bilkasmykker? Nej til det første, ja til det sidste):


1: Paratviden indenfor alt. Så jeg kan være klar til når den yngste ruller sig ud for alvor... Hun er så småt gået i træning. Vi er på "Hvorhenne?"-spørgsmålet til ALTING man siger. Gruer for den dag hun når til "Hvordan". Med ældstedrengen er det noget anderledes. Han er fuldt ud optaget af selv at opleve og prøve af og udforske og har slet ikke tid til at teste sin mor på vid og klogskab.

2: En sæk cement (må være nok til et års træning i at lægge 40+-makeup)

3: En værge (for er det ikke nu det starter? Hvor man for alvor begynder at glemme at slå blinklyset fra, kommer ud fra toa med en vatrondel på kinden og sætter kaffekoppen ind i køleskabet?)

4:En måned med solskin, str. X-large (bare fordi man kan ønske sig det)

5: En rulletrappe ("bare fordi" osv..)

Seriøse ønsker:

6: At opleve mine unger til jeg engang om hundredefirs år ikke kan klare en dråbe mere søbemad (eller bare til de - altså ungerne - ikke kan klare mig længere)

7: At jeg aldrig aldrig nogensinde bliver så gammel i sind at jeg ikke fatter et klap af hvad helved der foregår omkring mig af tendenser i samfundet (okay noget af det må jeg godt lade være at forstå. Som nu hvor jeg allerede ikke er skide meget med på "jumpsuits-til-hele-familien-så-vi-kan-være-et-team"-moden, "i-dialog-med"-udtrykket, "design dit eget liv som du vil have det skal se ud"-temaet og lakrids i alting-trenden).

8: Et mindre søvnbehov.  - For hallo. Hvad er der nu pludselig sket for udvidelse af straframme fra sovediktaturets side når man lige har tilladt sig at holde sig vågen i mere end to timer efter småkravlet er dejset omkuld om aftenen? Førhen kunne man godt slippe afsted med at vågne op kl. halv syv næste morgen uden at få den tanke om man har været ude at danse på bordene med en halvtom 2 liters- vodka hele natten siden man er så lam i kroppen og øjnene ligesom gemmer sig et sted nede omme ved hjernestammen og ikke rigtig kan titte ud over kanten på kraniehullerne?

9: Meget mere af alt det sjove

10: At C (også) kan holde mig ud når jeg bliver gammel og sær (og jeg fx. kun vil stå op på ulige datoer og når det blæser fra nordøst)

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar