mandag den 25. juni 2012

Dagens overskrift:

Ægte Rembrandt fundet på loft

(Kilde: DR's hjemmeside, kultur)

Ja det er en skotsk husejer der lige blev overrasket da han ryddede op på loftet og kiggede ind i et skab. Fundet kommer nok til at indbringe ham hvad der svarer til rundt regnet kr. 700.000,- og det er ikke det sjoveste ved historien (jo hvis du spørger finderen - den skide skotte. Nu graver han vel findelønnen ned i haven - er det ikke sådan de gør med penge deroppe i Kilt-land?).

Nej det sjove er at man har fundet ud af, der findes en tilsvarende tegning i en eller anden samling et sted i Europa. Hvilket har ført til den konklusion at en af dem må være en kopi. Hvilket har sat en undersøgelse igang. Hvilket har givet det resultat at det nye fund helt sikkert er originalen. Hvilket må være ret surt for indehaveren af kopien.

Er det ikke sjovt? - Tænk at anskaffe sig noget helt specielt og kostbart og så langt senere opdage at det, man har, blot er en kopi af den ægte vare...... - Jeg ved ikke. Følelsen man må sidde tilbage med minder bare lidt om det jeg føler når jeg kigger fra min lille Samsung touch-wannabe-screen-telefon (som stensikkert var verdens ottende vidunder og uvurderlig da jeg købte den) og over på C's nyerhvervede ipad.

Hm.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar