lørdag den 18. februar 2012

Nu bliver det eddermanme dybt:

Jeg så et TVprogram for ikke så længe siden, hvor Hjerne-Madsen lige mindede os alle sammen om at menneskets hjerne faktisk ikke er rykket en tøddel siden stenalderen....

Så tror da fanden at folk i den vestlige verden går ned med psykisk stress og depressioner og mindreværd i hobetal!!! - Vores stenalderhjerner kan jo slet ikke håndtere det daglige bombardement af informationer og holdninger og meninger og modsatrettede krav fra alle sider i de komplekse (faktisk ret kaotiske - hvis du spørger MIN stenalderhjerne...) samfund vi har skabt idag med al vores teknologiske viden og oplysthed....

Vi tror vi kan rumme det hele og det kan vi (heldigvis) bare ikke. For så slår relæet sgu fra. Gad vide hvornår vi bliver så oplyste at vi begynder at indrette vores samfund og dagligdag efter dét? - Spørger jeg så. Lige. Bare.

Ja det var så Dagens Vældig Dybe Betragtning.

Nu vil jeg glo på mine børn der sover. Jeg garanterer at min hjerne kan magte den opgave;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar