lørdag den 12. november 2011

Gud - nu med humor

Forleden på min jokketur måtte jeg standse op og lige virre med hovedet (dels fordi jeg havde drukket for meget kaffe inden. Can't help it - så er jeg nogle gange så hype at jeg kan fnise højlydt af egne tanker...). Nå men det var fordi jeg kom til at tænke på at dengang man (jeg) var ung, så var man (jeg) da stensikker på, at det med at blive gammel i det mindste måtte udløse billet til at blive indviet i svaret på alle livets store spørgsmål. Ja jeg ville gå så vidt som til at påstå at man (jeg) i en alder af tudsegammel (og dengang svarede det så til den alder jeg har nu - som er lidt for tæt på de fyrre....) GARANTERET ville være så vis og indviet at man (jeg) kunne få blade til at falde af træerne og en bordtennisbold til at svæve frit i luften i halvandet minut - hvis det var det man (jeg) nu ville bruge al visdom og urgamle, overleverede tankekraft på. - Eller man (jeg) ville da som det ALLER mest grundlæggende have fået fod på hvordan verdensøkonomien var bygget op....

Nuvel (told you - gammel). Det, som midt på skovstien dér forleden fik mig til at stoppe midt i galoppen var en pludselig mistanke om, at det er helt heeeeelt helt omvendt! Kære venner: Man indser ikke en skid når man bliver ældre, er jeg bange for. Tværtimod så er det når man er ung, man ligger inde med alle svarene på de store vægtige sager i livet (- alle lærere lugter, de rige er grådige, vi kan redde verden med kærlighed og hokuspokus osv. i den dur). Mens de små trivialiteter (såsom vigtigheden i at få 8 timers søvn hver nat, drikke mælk hver dag og trække vejret dybt ind mindst 5 gange i døgnet) ikke er en lille skidespræller af en tanke værd hos nogen under 30 år.

Og hvad sker så helt reel når man bliver gammel? Man kan sgu da ikke huske hvorfor noget er sandt eller forkert mere og hvad f... er en filosof? Noget man skal vaccineres imod? Men hold nu KÆFT hvor er man blevet god til at vide at hvert minut skal nydes for det kommer ikke igen og neeej se nu den lille fugl derude og er det ikke pragtfuldt hvor vindstille her er og sikke dog det larmer ovre fra naboen skal vi spørge hvad de laver og er det ikke dejligt med naboer i det hele taget?  ....

.... Sgu ikke meget oplysthed i vente. Så virrede jeg lidt med knolden igen og jokkede videre ud i den skønne morgenluft... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar